נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 08-8558790  |  072-2333709  פקס: 08-8558780      info@gocargo.co.il

בחירת חברת שילוח ועמילות מכס

אם אתם אנשי עסקים או עוסקים בייבוא ויצוא, אתם מודעים למרכיבים השונים הנדרשים, כדי להצליח לתמרן בין ההוראות והחוקים הקשורים לשילוח בינלאומי ויש לא מעט כאלה, היות וכל מדינה בנוסף לחוקים הבינלאומיים, מנהלת את הנמלים שלה על פי נוהלים שונים. בין יתר הצרכים שלכם, אתם זקוקים לסיוע של חב' שילוח בארץ, שתעשה עבורכם את כל הפעולות הנדרשות בארץ ובחו"ל.

במידה ואתם בד"כ מבצעים את הפעולות הקשורת לשילוח המטען בעצמכם, עדיין תדרשו להיעזר בשירותיו של עמיל מכס מוצלח ומנוסה, שיהיה עבורכם איש הקשר במדינת היעד בכל נושא עמילות מכס. עמיל המכס אמור להיות בעל קשרים עסקיים מקומיים ובעל אמינות רבה, כדי שיהיה לכם על מי לסמוך.

עמיל המכס הטוב ביותר שתוכלו לעבוד מולו, הוא זה אשר יבטיח את ההגעה של המטען שלכם ללא תקלות וללא פגע ויעביר אותו במכס בקלות. במקביל לעבודה מקצועית הוא זה אשר ידאג כי ההוצאות שלכם יהיו מינימליות, במיוחד אם אתם מבצעים משלוחי יבוא ויצוא לעיתים קרובות. למרות האמון שאתם רוכש לאיש המכס ולעובדה שאתם תלוי בו במידה מסויימת, אל תמנעו מלבדוק בדיוק את מה שנעשה במטען שלכם ולברר את החישובים, כדי שתוכלו לשלוט על ההוצאות בכל מקרה.

אחת הבעיות הנפוצות בתחום השילוח הבינלאומי היא דווקא טעויות בניירת, כאשר חב' השילוח איתה אתם עובדים או איש מכס משלכם, אינם רושמים את המידע הנדרש עבור המטענים, על פי נוהלי מדינת היעד. המסמך החשוב ביותר בהקשר הזה יהיה החשבונית המסחרית, אשר מהווה מסמך רשמי וחוקי ואמור להגיע למשרד המכס. המסמך מכיל את המידע עליו אתם מצהירים לגבי המטען המועבר, החברה שבה הוא יוצר, המדינה המייצרת את המטען והערך הכספי שלו.

אם אתם חדשים בתחום השילוח הבינלאומי ולא רכשתם את המידע, אשר יאפשר לכם לבצע את הפעולות הנדרשות בעצמכם, אתם זקוקים לחב' שילוח בינלאומי ויש לא מעט כאלה. הדרך לבדוק חברת שילוח היא קודם כל לבדוק מה הצרכים שלכם. האם אתם מבצעים משלוח מטען לחו"ל באופן חד פעמי, או קבוע? באיזה סוג של משלוח מדובר? האם אתם אמורים לעמוד בזמנים קצובים? בצעו השוואת מחירים בין החברות, אך לא רק. אתם זקוקים לחברה אמינה, מנוסה, הקיימת בשוק השילוח הבינלאומי מספיק זמן, כדי להתמודד מול שילוח של מטענים שונים, בין אם זה הובלה אווירית או ימית, כך שהידע שהחברה צוברת הוא זה אשר יבטיח שהמטען שלכם יגיע בשלום למדינת היעד, במחיר הטוב ביותר עבורכם.

חברת השילוח אותה אתם בודקים אמורה להיות מורשית בכתב לגבי השירותים אותם היא מעניקה. אל תסתפקו בשיחה, אלא דאגו כי השקיפות תמדד גם בניירת ובאישורים הנדרשים. אם המטען שלכם יגיע פגום ולא חתמתם על חוזה מתאים עם החברה, לא יהיה לכם למי להתלונן ועל מה.