נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 08-8558790  |  072-2333709  פקס: 08-8558780      info@gocargo.co.il

יבוא אישי ויבוא מסחרי

יבוא אישי הוא הדרך הפשוטה לרכוש מוצר או מספר מוצרים מחו"ל לארץ. מאוד פשוט להכנס לאתר באינטרנט ולרכוש לכם מוצר שאתם רוצים. סביר להניח שהמוצר שרכשתם יגיע בדואר ואלפי אנשים מבצעים זאת מדי יום בכל העולם. יבוא אישי הוא גם ההגדרה המתאימה כאשר אתם מייבאים חפץ גדול, כמו מכונה גדולה או כלי רכב מחו"ל. כל עוד הוא יהיה לשימושכם האישי ולא ימכר בארץ, הוא עדיין יפול על אותה ההגדרה, אך כמובן שהפעם יש מורכבות בנושא תשלומי מס, כמוגדר על פי החוק ואתם אמורים לאסוף את המוצר שרכשתם מהנמל אליו הוא יגיע. לחילופין ניתן לדאוג להובלה של החפץ עד למקום שבו תבחרו. נוסף על התשלומים, כאשר מדובר בחפצים גדולים, כגון מכונות או כלי רכב, צריך לזכור כי יש לדאוג לאישורים שונים, על פי דרישת משרד התחבורה במקרה של כלי רכב. סביר להניח כי יהיו גם מספר מגבלות ותנאים, אך הם אינם מחמירים, רק מטריחים.

החוק המבדיל בין יבוא מסחרי לבין יבוא אישי אינו לגמרי ברור, אך מציב מגבלה של כמות ושימוש. דהיינו: השימוש אמור להיות אישי והכמות של המוצרים צריכה להיות סבירה לשימוש אישי (עבור המייבא ובני משפחתו).

תהליך היבוא המסחרי אינו פשוט כמו היבוא האישי והוא בהחלט מצריך ידע מוקדם והבנה של כללי המסחר והכללים של שילוח בינלאומי. ברור שיש להמציא רשיון יבוא ולעמוד בתקנים כאלה ואחרים. אם אתם מעוניינים לנהל יבוא מסחרי של מוצרים מומלץ להיעזר במקרים כאלה בחברות שילוח בינלאומי. למה? כי סיוע של חב' כזו תחסוך לכם כאב ראש, טרחה רבה ואף כסף.

חב' שילוח בינלאומי מנוסות בתחום, מכירות את נוהלי וחוקי המכס בארץ ובמדינות שונות בעולם. יבוא מסחרי מצריך ביצוע של תיאומים רבים, בין אנשי קשר, בין חב' אחסון ושינוע ודאגה לתשלומי המס הנדרשים. בירוקרטיה קיימת בכל סוגי היבוא והיא בלתי נמנעת. כדאי לכם לקחת את זה בחשבון.