נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 08-8558790  |  072-2333709  פקס: 08-8558780      info@gocargo.co.il

רילוקיישן ומעבר דירה לחו"ל

בעבר הלא רחוק מעבר בין מדינות שלא לצורכי תיירות היה מעבר לצמיתות ברוב המקרים. עם התפתחות העולם המודרני והאפשרויות הטכנולוגיות המרובות שמציע הכפר הגלובלי ניוד של אדם, משפחה, תכולת בית וחיים שלמים למדינה זרה הפך לדבר שכיח. יותר בני אדם ברחבי העולם מחליטים לעבור לחיות מספר שנים במדינה זרה כדי ללמוד מקצוע, לצורכי עבודה או למטרות עסקים. מעבר זמני שכזה אינו נחשב להגירה ונקרא רילוקיישן – מיקום מחדש. רילוקיישן אינו מוגבל יעדים, קיימים מעברים ממדינות מערביות למדינות עולם שלישי במטרה לשקם ולקדם אותן, קיימים מעברים בתוך חברה המתפתחת לתחומים חדשים כמו ייצור לייצוא וקיימים מעברים הנובעים מסיבות אישיות ורצון להצלחה ורווחה כלכלית.

מעבר למדינה זרה מאז ומתמיד השרה תחושה של התחלות חדשות והזדמנויות לא מוכרות, בין אם זה לתקופה קצרה או לתמיד. אם ניקח כדוגמא סטודנט שרוצה ללמוד מקצוע מסוים במוסד אקדמי הנחשב למובחר בתחומו אותו סטודנט יאלץ להעתיק את חייו לאותה מדינה בה ילמד למשך מספר שנים, בחירה משמעותית שכזו יכולה לפתוח בפניו עולם של אפשרויות שאינן מוגבלות למדינה מסוימת שכן המוסד בו ילמד מוכר ומוערך ברחבי העולם כולו וכך גם תלמידיו ובוגריו.

אך לא רק סטודנטים בוחרים לעבור למספר שנים לארץ זרה, גם בעלי מקצוע עם אישה וילדים נמצאים במצבים בהם מקצוע שרכשו ומעוניינים להמשיך ולעסוק בו אינו דרוש בשוק העבודה או שאינם משתכרים ממנו בכבוד הראוי בעוד שבמדינה אחרת משלמים שכר הולם ונותנים תנאים טובים יותר לבעלי אותו מקצוע. אותם אנשים בוחרים לבנות את עצמם במדינה אחרת ולמצוא יציבות כלכלית עבורם ועבור משפחתם ולאחר מכן מתכננים לשוב לחיות בארץ הולדתם אם יתאפשר הדבר.

רילוקיישן עבור עובדי חברות גלובליות הוא לעיתים הכרח המציאות, כעובד בחברה הפועלת במספר מדינות ברחבי העולם יש סיכוי לא מבוטל שכחלק מקידומי התפקיד יאלץ עובד להעתיק את מקום מגוריו לאתר פעילות אחר של החברה למספר שנים, כמובן שהעובד עובר הדרכה והכנה מסודרת לקראת המעבר לארץ זרה. הדרכה כזו כוללת הסברים הנוגעים לתרבות האוכלוסייה, קודים וכללי התנהגות מקובלים באזור המחייה המיועד.

מעבר דירה לחו"ל הוא תהליך לא קצר ומעורבים בו גורמים רבים גם במדינת הבית וגם במדינת היעד. מדינות שונות עובדות על פי נהלים שונים ורצוי להיעזר בחברה המתעסקת בשילוח בינלאומי ובעמיל מכס מורשה ומנוסה כדי להימנע מטעויות שעלולות לעכב את התהליך ולגרום לעלייה משמעותית במחירי המעבר לחו"ל.עמילות מכס עוסקת במערך הלוגיסטי של מעבר הדירה לחו"ל – שינוע, הובלה ואחסון סחורות, ביטוחים, הליכי שחרור וקביעת מיסוי על סחורות מהמכס.

עמילי המכס בקיאים בדיני המיסים בארצות הנמלים ברחבי העולם, מכירים את נהלי המיסוי במכס במדינות השונות ויכולים להנחות את האדם הפרטי או את החברה המעוניינת במעבר לחו"ל בנוגע למסמכים אותם רצוי שתציג בעת ביצוע השילוח הבינלאומי ואילו פריטים אולי עדיף שיושארו מאחור באחסון עד שישובו. חברות העוסקות בשילוח בינלאומי אמנם דורשות שכר הולם עבור עבודת האריזה, שילוח, הובלה והשגת אישורים תואמים אך מעצם היותם מנוסים בתחומם ייתכן והם יכולים לחסוך ללקוח בעלויות שאינו צופה ובטעויות שבעתיד ייאלץ לשלם עליהן.

מעבר דירה לחו"ל הוא מערך של מרכיבים מרובים ודורשת הרבה עבודה ותשומת לב לפרטים הקטנים בדיוק כמו לגדולים, בעזרת חברת שילוח בינלאומי שחלק מהמקרים מספקת רשימת ציוד מומלץ תוכלו להתייעץ ולוודא שפריטים שאתם זקוקים להם יארזו וישלחו למדינת היעד וגם יגיעו עד למקום מגוריכם החדש מבלי להיפגם, כמו כן חברות השילוח לעיתים גם מציעות אפשרות אחסון חפצים לתקופות קצרות וארוכות טווח במחסנים מאובטחים ובעלי בקרת טמפרטורה לשמירה על החפצים המאוחסנים ובסך הכול הופכים תהליך קשה ומסורבל לחלק מחוויית מעבר הדירה לחו"ל בצורה היעילה ביותר.