נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 08-8558790  |  072-2333709  פקס: 08-8558780      info@gocargo.co.il

יבוא רכבים אישי

יבוא רכבים הוא לא רק לבעלי אולם תצוגה, המוכרים רכבים מיובאים מחו"ל. כיום כל אחד יכול להרשות לעצמו להחליט כי הוא מעוניין ברכב מיובא, מבלי שמישהו יבצע עבורו את התיווך, הוא תושב חוזר או שהוא מעוניין ברכב שלא נמצא בד"כ למכירה בארץ. יש אפשרות לפנות לחברה המבצעת יבוא אישי או לבצע את ההליך בעצמכם, למרות הבירוקרטיה.

לא בכל מצב משתלם לייבא רכב באופן אישי, לדוגמא: אם חשבתם לייבא רכב משפחתי, זה לא המאמר עבורכם. הפרש המחירים בין יבוא אישי לקניה מהיבואן, לא שווה לכם את המאמץ והטרחה. במקרה של רכבים יוקרתיים, תוכלו לחסוך עד אלפי שקלים, אם אתם מסכימים להתמודד עם המאמץ והטרחה בעצמכם.

לפני שנגיע לשלב הראשון, אתם חייבים שדגם אותו אתם מייבאים, תהיה נציגות/סוכנות בארץ, אחרת לא תוכלו לקבל אישור ממשרד התחבורה בכל מקרה. אז השלב הראשון ביבוא רכב הוא לקבל אישור וכדי לעשות זאת, תצטרכו להציג את אחד המסמכים הבאים:

ישנם יצרני מכוניות, אשר מנפיקים לדגמים שהם מייצרים, אחריות בינלאומית, שאותה היבואן חייב לכבד. דהיינו, תוכלו לייבא רכב, גם אם היבואן אינו נותן את הסכמתו והוא יאלץ להעניק לכם את השירות בחינם, כאשר אתם מחזיקים את האחריות הבינלאומית.
אישור ממוסך בארץ, שהוא יודע ומיומן בטיפול של סוג הרכב אותו אתם מייבאים.
אישור שלכם, שאתם מתכוונים ליבא חלקי חילוף, כדי לתקן את הרכב.

נושא המיסוי ביבוא אישי הוא מורכב ולא נכנס לדקויות. פרטים כאלה תוכלו להשיג באתר של משרד התחבורה, המיועד כולו עבור יבוא אישי של רכב. באופן כללי דעו שנושא תשלום המיסים, קשור ישירות למדינה ממנה את מייבאים את הרכב. מס של 102 אחוז, קיים על מכונית המיובאת ממדינות אשר לישראל יש איתם הסכם סחר. כל שאר המדינות יחייבו אתכם במס של 116 אחוז. תקנה חדשה של רשות המיסים, אשר נכנסה לתוקף, תשמח את אלה המייבאים מכונית מהמדינה בה היא מיוצרת. במקרה כזה תוכלו לקבל הנחה על המס של 50% משווי הרכב ורשות המיסים גם מעניקה הנחות במידה והחלטתם ליבא רכב המוגדר כ"משומש" (מעט קילומטרז' או שהיה בו שימוש מועט).